Kelemahan iPhone 4

Ramai di kalangan kita yang ingin membeli iPhone 4 kerana kecanggihannya yang lebih banyak berbanding versi yang sebelumnya. Termasuk saya yang memang mengidamkan dapat memilikinya, walau duit tidak mencukupi. Hu hu.

Sebuah laporan di website Boy Genius Report mengatakan sebuah iPhone 4 terbakar ketika terhubung dengan komputer yang menggunakan kabel USB Original dari Apple yang dibungkus bersama dengan iPhone itu.

Insiden terbakarnya iPhone 4 ini merupakan yang pertama kali dan tangan pemiliknya melecur. “Port USB pada ponsel mencair dan kabelnya meleleh,” tulis pemilik iPhone itu.

Menurut kenyataan dari sebuah Centre Apple, terbakarnya iPhone itu bukan disebabkan kesalahan pengguna, melainkan karena kerosakan pada port USB iPhone 4. Pada bahagian komentar, ada pula yang mengadukan overheating atau kelebihan panas pada perangkat tersebut.

Blogger, Carlos Martins menulis beberapa hari lalu dia melakukan Ustream dari iPhone 4, namun baru beberapa minit, iPhone menjadi sangat panas sehingga dia harus mematikan perangkat tersebut.

(Diambil & diedit dari Harianberita.com)





More Documentation is Coming Soon…

0 comments:

Post a Comment